اینترنت اشیا و حجم انبوه اطلاعات


از زمانی که تعداد دستگاه­ های اینترنت اشیا (IOT) افزایش یافته است، حجم انبوهی از داده­ ها از دهه­ های گذشته تولید شده ­اند. با این حال، چنین داده­ هایی بدون قدرت تحلیلی مفید نیستند. راه­ حل­ های بسیار زیاد کلان داده، اینترنت اشیا و تحلیل­ ها، افراد را قادر ساخته تا بینش­ های ارزشمندی را نسبت به داده ­های عظیم تولید شده توسط دستگاه­ های اینترنت اشیا بدست آورند. با این حال، این راه ­حل­ ها هنوز در مراحل اولیه خود هستند و این حوزه فاقد یک بررسی جامع است.

اینترنت اشیا، پلت فرمی را برای حسگرها و دستگاه­ ها ارائه می­دهد تا بطور یکپارچه در یک محیط هوشمند ارتباط برقرار کنند و به اشتراک گذاری اطلاعات را درمیان پلت­فرم­ ها به شیوه ­ای مناسب امکان­ پذیر می­سازد. سازگاری اخیر فناوری های مختلف بی­سیم، با بهره ­مندی از فرصت های کامل ارائه شده توسط فناوری اینترنت، اینترنت اشیا را بعنوان انقلاب بعدی فناوری جای می­ دهد. اینترنت اشیا اخیرا با توسعه­ ی سیستم ­های هوشمندی مانند ادارات هوشمند، خرده­ فروشی هوشمند، کشاورزی هوشمند، آب هوشمند، حمل و نقل هوشمند، بهداشت و درمان هوشمند و انرژی هوشمند، در شهرهای هوشمند بکار رفته است. اینترنت اشیا بعنوان یک روند جدید در چند سال اخیر ظهور کرده است، که در آن دستگاه ­های سیار، امکانات حمل و نقل، امکانات عمومی و تجهیزات خانگی، همگی می­ تواند بعنوان تجهیزات اکتساب داده در اینترنت اشیا مورداستفاده قرار گیرد.

حجم داده ­های تولید شده توسط حسگرها، دستگاه­ ها، رسانه اجتماعی، برنامه ­های مراقبت سلامتی و دستگاه­ های دیجیتالی که بطور پیوسته حجم زیادی از داده ­های ساختاریافته، بدون ساختار یا نیمه ­ساختاریافته را تولید می­کنند، شدیدا درحال افزایش هستند. این تولید عظیم داده ­ها منجر به کلان داده ­ها می­شود. سیستم های پایگاه داده­ ی سنتی درهنگام ذخیره سازی، پردازش و تحلیل سریع حجم درحال رشد داده ­ها یا کلان داده ­ها ناکارامد هستند. تعامل بین اینترنت اشیا و کلان داده ­ها درحال حاضر در مرحله­ ای است که در آن پردازش، تغییرشکل و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ­ها به میزان زیادی موردنیاز هستند. برای بررسی بیشتر در زمینه­ ی تحلیل­ های کلان داده­ ی اینترنت اشیا می توانید به مقاله ی تجزیه و تحلیل کلان داده های اینترنت اشیا مراجعه کنید.

 

  انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 170

دیدگاه های کاربران (0)

خراسان رضوی، مشهد

تمام حقوق این سایت متعلق به itfile.4kia.ir می باشد. کپی برداری از مطالب این سایت، با ذکر منبع بلامانع است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما