الگوریتم های خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم متحرک


الگوریتم های خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم متحرک

عنوان مقاله: Clustering Algorithms in Mobile Wireless Sensor Networks – A Survey، سال انتشار: 2017

این مقاله شامل عناوین زیر است:

1. مقدمه

2. چالش های موجود در شبکه های حسگر بی سیم متحرک (محلی سازی، پوشش شبکه، فناوری شبکه پویا، مصرف انرژی، تحرک گره های حسگر و سینک)

3. الگوریتم های خوشه بندی شبکه های حسگر بی سیم متحرک (و مقایسه)

4. نتیجه گیری

ترجمه چکیده: شبکه حسگر بی­سیم متحرک به ­شدت رشد کرده است و تبدیل به یک ناحیه داغ تحقیقاتی شده است. مهم­ترین ویژگی شبکه ­های حسگر بی­ سیم این است که گره ­های حسگر، دستگاه ­هایی کوچک با پردازش محدود، توان پایین هستند و می­ توانند مکان خود را تغییر دهند. نگرانی اصلی رویکردهای خوشه ­بندی برای شبکه ­های حسگر بی­ سیم متحرک، طولانی شدن عمر باتری حسگرهای منحصربفرد با کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر شبکه است. نیاز به یک الگوریتم قدرتمند برای انتخاب یک سرخوشه وجود دارد که چالشی از وظایف تحقیقاتی را در بسیاری از کارهای تحقیقاتی که در زمینه ­ی تحرک شبکه هستند باقی می ­گذارد. این مقاله، الگوریتم­ های خوشه­ بندی مختلف را تجزیه و تحلیل می­ کند و با مقایسه ­ی عملکرد الگوریتم ­های مبتنی بر برخی پارامترهایی همچون انرژی باقیمانده، تحرک، درجه و فاصله به پایان می­رسد.

فایل ضمیمه، شامل فایل pdf مقاله انگلیسی + فایل word ترجمه ی مقاله موجود است.


مبلغ قابل پرداخت 27,100 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

خراسان رضوی، مشهد

تمام حقوق این سایت متعلق به itfile.4kia.ir می باشد. کپی برداری از مطالب این سایت، با ذکر منبع بلامانع است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما